Północno-Wschodnia Obwodnica Miasta Bielsko-Biała
Północno-wschodnia obwodnica Bielska-Białej – obwodnica biegnąca przez wschodnie i północno-wschodnie dzielnice Bielska-Białej – Komorowice, Hałcnów, Lipnik, Złote Łany, Straconkę i Mikuszowice. Stanowi część drogi ekspresowej S1 łączącej konurbację górnośląską z Bielskiem-Białą i Zwardoniem.
Obwodnica ma na celu odciążenie głównych arterii miasta, przechodzących przez jego centrum. Przesunięcie ruchu tranzytowego północ-południe, z dużym udziałem ruchu ciężkiego, zwiększyło przepustowość oraz zmniejszyło degradację dróg istniejących w mieście. Droga ta według założeń ma również usprawnić komunikację pomiędzy wschodnimi dzielnicami miasta. W szerokim aspekcie jako część VI Korytarza TEN-T ma usprawnić międzynarodową komunikację między krajami członkowskimi UE. Jej łączna długość wynosi 11,9 km.
Obwodnica była budowana w latach 2008- 2011. Głównym projektantem była firma MOSTY KATOWICE Sp. z o.o., a wykonawcą konsorcjum firm: HERMANN KIRCHNER Polska Sp. z o.o., HERMANN KIRCHNER Bauunternehmung GmbH, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "MOSTY-ŁÓDŹ" S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
Na budowę Północno-Wschodniej Obwodnicy Miasta Bielsko-Biała Górażdże Beton dostarczyły
38 700 m3 betonu.